År förkylningens vägnar

Då har förkylningen hoppat på mig och jag ligger i sängen och snörvlar bort mig. Gaah. Ofta. Jag tror helt klart att jag har blivit förkyld när jag träffade massa människor här om dagen och bassiluskerna bara hoppade rakt på mig. Kände redan på eftermiddagen hur min näsa började rinna. Ralphs förklaring till min plötsliga förkylning var att jag red i t-shirt när det regnade och blev svettig och sen kall. Men neej, tror inte på det. Jag menar hur ofta gör man inte det liksom? Det är människornas fel. Vilket fall så har jag köpt en jacka men var inte helt säker på att jag ville ha den. Tog på mig den och gick runt lite i lägenheten. Då kommer värsta nysen (Läs: snor) rakt över den.  Så där blev beslutet fattat. Jag behåller den svindyra jackan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback