I can reach the stars

Ikea katalogen och Ikeas kitchen home planer är min nya hobby! Jag bara älskar det! Att få öppna upp Ikea katalogen och tänka framför sig hur verkligen bra det kommer bli när det blir klart. Hur möblerna kommer att ta plats på golvet, hur färgerna kommer passa in så bra. Hur välplanerad vart enda litet bråte är. Vilken tid och möda det ligger bakom varenda centimeter.

Hur verkligen vårt, vårt hem det kommer att vara! Vårat hem! Jag kommer att ha mitt namn på dörren och det kommer verkligen vara mitt riktiga hem. Jag kommer pusta ut och kunna säga "nu har jag hittat hem". Att få säga dem orden och verkligen känna dem. Känna på dem. På varje bokstav, på känslan. Åh, vad jag längtar! Jag längtar så jag spricker! Känns som jag är som ett litet barn som längtar så oerhört mycket efter julafton till tomten ska komma. Exakt den känslan har jag.



Igår somnade jag med pärmen hårt kramad i min famn. I pärmen finns det papper på vårat framtida liv. På våran lägenhet, på vårat hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback