Det här med att veta och inte veta.

Som ni kanske vet, eller inte vet, så är jag en planeringsmännsika. Helst skulle jag vilja planera hela mitt liv från födseln till döden. Jag inser också att det inte går men jag är en sådan människa. Vill planera allt till punkt och pricka så jag vet vad jag har att vänta mig. Det är på både gott och ont. I alla fall har jag börjat kolla på lite kurser till hösten, HT 2012. Första året läser jag företagsekonomi och IT. Dem följande två åren läser jag företagseknomi och har 60 poäng i vakbara kuser. Och jag har hittat den perfekta kursen till mig.

Ledarskap och organisation. Det är verkligen det jag vill. Så bra, men så klart ska det inte gå på en räls. För att ta kandidat i ledarskap så behövs 90 poäng. Tänkte att jag läser ett halvår till efter jag är klar. Men så klart ligger inte kurserna så. Vilket betyder att jag kommer läsa 150 % i ett och etthalvår, alltså 45 poäng per termin. Sista halvåret har jag bara 50 %, 15 hp. Då kan jag jobba och istället för studielån. Verkar riktigt bra. Men det där ett och ett halvt året med att läsa 150 % är inte så lockande. Eller jo eftersom jag kan ta kanditat och det är det jag vill göra. Men för att kunna göra det måste jag ändra vissa saker i min vardag. Ni som känner mig, vet redan när jag skriver detta vad jag menar utan att jag behöver berätta det. Men det är 9 månader kvar tills dess så mycket kommer säkert hända. Jag kanske ångrar mig och vill göra något helt annat. Kanske hoppar på ingenjörs linjen istället? Vem vet..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback