klockan är bara en tid

Okej, jag kanske inte skulle ha tagis det sista glaset vin. Okej, vem försöker jag lura? Jag dricker inte ens vin. Och jag dricker i stort sett aldrig alkohol. En gång om året, kanske två. I vilket fall så blir man så där brutalt ärlig, eller okej jag blir det, av alkolhol. Hade kunnat skriva ett inlägg om allt jag känner och tänker. Känner att jag hoppar det då morgondagen skulle innebära för mycket ångest att jag hade delar med mig av mina innersta tankar och känslor. Men i vilket fall. Det jag vill poängtera med denna kvällen är att man har fan ingen anledning att vara oartig mot någon man inte känner eller känner för den delen och som inte har gjort en fluga förnäm. Spelar ingen roll om man är ful, snygg, tjock, smal, lång, kort, grönögd, blåögd, korthår, långthår, blond, rödhårig, ja ni fattar grejen. Alla förtjänar fanimig att bli behandlade med respekt. Även jag. Glöm aldrig det. Där är dem som behandlar dig illa som är skit. Att dem fanimig inte kan vara artiga. Jag blir rädd. Var sjutton är människan på väg att bli? Vi skapar vårat eget monster för verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback