Idag är det forstättningen på något nytt

För att vara mer exakt så började jag med hjälm igen igår. Kände mig som värsta stålkvinnan när jag cyklade till skolan med hjälmen. Jag ska minsann skydda det jag har. Och det borde fler göra. Jag skulle aldrig få för mig att rida utan hjälm så varför skulle jag cykla utan? It makes no sence. Jag har något på G. Något med det här med cykelhjälm. Alla kommer aldrig använda det men man borde tänka en gång extra innan man sätter på cykeln. Det är så lätt hänt. Har en nära som cyklade och krockade. Hade personen inte haft hjälm så vet vi inte om personen hade funnits idag. Var smart! Använd insidan och skydda det.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Du har så rätt, går förbi hjälmen varje gång på hatthyllan istället för att använda den. Jag som köpte en snygg hjälm för att den skulle bli använd.



Får skärpa mig nu, men hur får man det till en vana? Därtill är den otymplig att bära till hissen osv när man är påväg ner till cykeln i förrådet.

2011-09-21 @ 10:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback