Krossa skylt dockornas ideal

När jag scrollade ner bland statusuppdateringarna hittade jag nedanstående bild. Jag stannade upp och blev chockad. Händer det verkligen? Är det på riktigt? Jag har hört talas om skylt dockor som inte är size 0 men aldrig sätt någon varken på bild och allra minst i en butik. Men detta var livs "levande" skyltdockor i en av Åhlens butiker. Enligt mig är modeller levande skylt dockor. Dem är långa och rikigt smala och det är det som är idealet som så många försöker leva upp till. Även om det är en väldigt lång väg kvar för att kunna krossa siza 0 idealet så är det här en bra bit på vägen. Ska modellerna vara levande skylt dockor får dem lägga på sig några kilon och lite former för att fortfarande leva upp till skylt dockornas ideal. Jag är fortfarande i chock efter att ha sett bilden. Är det faktiskt så att samhället håller på att förändras? Är det så att det är okej att ha kvinnors vanliga lår och att man inte ser revbenen om man tar av sig tröjan? OM det är så är jag väldigt stolt över att leva i en modern värld. Jag kan inte hoppa av glädje än men det är ett stort steg på vägen och jag hoppas att när mina barn växer upp så är dem pinnsmala skylt dockorna ett minne blott.
*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback