Skärtorsdagen

Då var påsken här i en rasande fart. Jag har en liten fundering bara angående påsken, man firar det för att Jesus återuppstod, om jag inte minns helt fel? Men vart kommer alla ägg in i bilden? Alla påskkycklingar och kaniner eller harar eller vad det nu ska föruställa. Varför är det i stort sätt det enda man hittar i köpcentrumen? Varför? Det var nog inte så att när Jesus uppstod så vimmlade det av kycklingar och kaniner som hoppade upp och ned av glädje. Eller? Var det så? Jag är iaf glad för på påsken är det tillåtet att äta chocklad i stora mängder utan att skämmas, fast i ju för sig skämms jag aldrig över mitt chockladintag. Varföt skulle jag göra det? Jag njuter ju!
*
Träningarna med Alpha går verkligen med stormsteg framåt. Är verkligen glad. I förra veckan hoppade jag några skutt och det kändes verkligen kanon. Inga problem och inga tveksamheter. Den 15e blir det vår första P&J (=Pay & Jump, en träningstävling där man själv bestämmer höjden) för detta året. Ska bli kul och spännande! Dressyrträningen i måndags gick också väldigt bra, till slutet då jag skulle rida igenom programmet. Jag vet inte vem som var trötast, Alpha eller jag men det gick åt skogen. Så vi får vänta ett tag med dressyrtävling och träna mer på det. Men det känns verkligen att vi är på gång igen och det är en så skön känsla. Nu blir det vila för Alpha några dagar framöver så hon kan ta igen sig både fysiskt och psykiskt. Särskilt unghästar kan behöva några dagars extra vila ibland för att hinna smälta allt. Oftast när man låter dem vila och kör igång igen har dem hunnit tänka efter lite vad man vill och det mesta fungerar ännu bättre.
*
Åååh, kom precis på att jag har ju en halv kladdkaka kvar sen igår! Frukost nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback