Till er där ute som valde fel

Just nu sitter ni i skolbänken och fantiserar om den fantastiska lön ni tror att ni kommer att ni kommer få ut när ni går ut med de fina titlarna på yrken så som advokat, läkare och ingengör. Nu är det såhär att ibland ger livet en, en käftsmäll och det är precis det jag kommer att ge er nu. Läste precis på metro.se artikeln "Här är jobben som ger dig högst lön" och följande jobb ligger i topp tio lönemässigt per månad och därmed i topp tio känslomässigt (halva den meningen var min egen).
*
1. Ekonom- 83900 kr
2. Flygledare- 56300 kr
3. Trafikflygare- 56300 kr
4. Läkare- 55700 kr
5. Advokat/Jurist/Åklagare- 49600 kr
6. Domare- 48200 kr
7. Produktionsledare, film- 47200 kr
8. Farmakolog/Lagerchef/Toxikolog- 46500 kr
9. Nutristionist- 43300 kr
10. Konsumentvägledare- 43200 kr
*
Därmed vill jag säga att JA, jag har valt helt rätt utbildning!! Länge leve ekonomerna. Till ingenjörerna vill jag säga "Ni finns inte ens med på listan, och ni trodde att ni var smartast?! Skrattretande" Och till advokaterna och till läkarna vill jag säga "Fint av er att ni vill hjälpa människor men siffror är uppenbarligen SÅ mycket bättre att handskas med" Detta fick mig att vakna upp. Fram med böckerna, tenta på torsdag= Stenhård räkning tills dess!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback