vintertid

Tittar man ut från fönstret så ser man det andra höghuset vid sidan om. I nästan alla dess fönster står antingen en adventsljusstake eller så hänger det en stjärna. Det har kommit att bli december och det verkar som om att det blir jul i år igen. En vit jul detta året? Vädret verkar hålla på det iallafall. Den vita snön som ligger nere på marken är fin, fin när den är orörd och när man är inomhus. Fin när barnen får leka i den men ack så besvärlig när det kommer till hästar. Kan inte njuta av den många timmar eller minuter. Men känner att det inte riktigt finns något i min makt som jag kan göra för att den ska försvinna, kunde ha satt på min häst snoskor när hon skoddes men nej då kändes vintern så långt borta (detta var för två veckor sedan..).
 
Annars kämpar vi på, Alpha och jag. Hon med sitt ben och jag med mitt. Vi är några kämpar vi två, och när det kommer bli bra så kommer det bli riktigt bra. 2013 kommer att bli vårt år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback