Reading poems

Det här fenomenet med att packa resväskan. Eller snarare fenonmenet att den på något sätt alltid är för liten! Hur är det egentligen möjligt?! Fick packa om minst tre gånger och ändå fick jag slänga ut nästan hälften för det inte fick plats. Ralph förstår inte varför jag ska ha med mig sju par skor. Hallå? Det är väl ganska uppenbart att man behöver skor med sig. Killar alltså. Kastade iallafall ut handdukarna istället för skorna. Får väl köpa någon icke mysig handduk där borta och slänga den sen. 
 
Ett annat härligt fenomen när det gäller utlandsvistelser det är det här med solen. Vi som bor i Sverige, iallafall några utan av oss, tror att vi har någon fantastisk skandinavisk hy som inte kan brännas. Vi tror även att vi blir bruna direkt och förstår inte att vi är vita av en anledning och inte utsetts för allt för mycket solljus, givetvis på både gott och ont. Men "lets face the truth". Har vi tur så blir vi först och främst illröda, sen övergår det till någon halvtaskig brun färg, sen kommer fjället..vi fjäller sönder och vipps så var vi lika vita, om inte vitare, som vi var när vi började utsätta oss för solens strålar. Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta. Men det bara är så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback