Det var ett äventyr

Idag kom Sarah och Hanna med sina hästar ut till stallet och vi red ut en runda alla tre, i det undarbara vädret. Finns inget bättre än uteritter när solen skiner och det doftar vår! Turen började bra och avslutades bra men där imellan var inte allting lika bra.. Började med lite skritt och trav och det gick bra. Fattade galopp och då fulkommligt exploderade Alpha. Hon blev rent ut sagt galen. Bakbenen sparkade hon så högt upp med så dem var över min huvudhöjd och efter det hoppade hon hit och dit. Det var ett under att jag höll mig kvar. Mitt psyke klarar inte sånt så Sarah och jag bytade häst. Inga explotioner kom men hon sparkade bakut, bockade och kastade sig hit och dit men Sarah var så duktig och redde ut det hela. Tillslut gick det väldigt bra i galoppen, då galopperade hon på som bara den och såg ut att tycka det var riktigt kul!
*
Själv satt jag på Wilda som är en så himla härlig häst. Hon är nästan som en galoppör i galoppen och det märks att hon tycker det är kul. Sista galoppen var Wilda och Alpha som två streck och när vi stoppade dem och vände oss om för att se vad Hanna och Elliot tog vägen var dem långt borta. Så söta! Men det verkade lika glada för det. Det är så skönt med Hannas häst att han är så duktig fast dem två storhästarna galopperar iväg i 190 km/h så sköter han sig utmärkt, det beror självklart på ryttaren med! Nästa vecka är det Revingehed som gäller! (För er som inte vet var det är så är det ett jätte, jätte stort fält som man kan galoppera "mil" på)
*
Hanna tog en underbar bild på våra hästar.
*
Våra fina hästar Alpha, Wilda och Elliot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback