Dressyr nästa!

Morgonen började med en promenad i det fina vädret med Snuffe! Härligt att börja morgonen på det sättet. Sitter nu och käkar naturell youghurt, äter aldrig youghurt men jag har fått för mig att det ska vara bra för magen.
*
I måndags stod det dressyrträning på schemat och det var verkligen roligt att känna att vi är pågång igen! Alpha skötte sig bra. I mitten på passet uppstod följande koversation:
Tränare: "Ja, då kan du sätta dig ner i traven"
Jag tänkte: "Sätta mig ner? Que?"
Satte mig ner, skrattade så jag höll på att tappa balasen och orkade två varv på volten.
Tränare :"Emm, du har väl suttit ner innan på henne hoppas jag?"
Jag: "Emm..kanske fyra  steg i rad..?"
Tränare: "Du vet att man sitter ned i ett dresyrprogram?"
*
Förklaring: Jag ska försöka starta en klubbtävling om mindre än två veckor i dressyr. För sakens skull. För att ha ett utgångsläge. Jag är glad om vi tar oss runt hela programmet och bryr mig inte så mycket om procenten. Visst, klart att jag vill bli godkänd men det är inte hela välrden om jag inte blir det med tanke på att vi inte riktigt är helt igång än och aldrig har gjort det tillsammans innan. Tanken att man sitter ner i ett dressyrprogramm är så självklar att jag inte ens har reflekterat över det! Det blir till att göra 100 situps i två veckor om jag ens ska ha en chans. Bra planering där Louise!
*
Såhär ser det ut när ingen ser mig och Alpha.
(Bild lånad från http://ridsjuka.wordpress.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback