det där med allmänutbildning

I alla år, sen första gången jag spelade travel persiut har jag känt ett sådant oerhört HAT mot detta spel. Spelet får en att känna mig fullkommligt värdelös och att man kan noll om allmänbildning. Ibland finns det barn frågor och dem kan jag klara av. Men oftast tycker folket jag spelar med inte att jag tillhör kategorin barn så då får jag sitta där och känna mig allmänt dum och hatet bara växer. Då jag är en tävlingsmänniska kan detta också ha en del i det hela då jag vill vinna, eller iallafall ha en chans till det. Med teknikens värld har det nu kommit ett frågespel till Iphone och vet ni vad? Att älska är för starkt ord men jag gillar faktiskt det! Det är hyffsat normala frågor, även om jag ibland kan ha noll rätt på 15 frågor, och inte nog med det så går det även på tid OCH det finns alltid fyra svarsalternativ. 1/4 dels chans att gissa rätt iallafall. Det jag ville komma till att från att ha sätt mig själv som en av de mest outbildade personerna i allmänhets kunskap så är jag numera hyffsat stolt över mig själv och min allmänbildning. 
 
 
Dirket taget från min telefon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback