tungt

Ibland undrar jag hur mycket man ska behöva ta? När kommer det onda att vända? Ibland är livet inte snällt mot en. Det som var så kul att komma igång igen och jag satte upp mål som var troliga att genomföra innan året slut. Det var precis som det gick "för bra" (hur det nu kan gå för bra efter att sin häst har varit till och från skadad i ett år..) för det slog tillbaka. Alpha blev sparkad och efter en vecka när det inte hade läkt som det skulle tillkallades veterinär. Svullnaden tyckte veternären inte var så farlig, med tanke på att vi vet vart det kommer ifrån, så det var positivt men att såret var hyffsat nära leden och att den inte hade läkt ihop än var inget vidare. Det som hade varit det ultimala hade varit och sticka henne varje dag med inflammatorisk medicin men då hon är en stickrädd häst så är det inte värt det, varken för hästen eller för människorna som kan komma till skada. Det blev till att ge medicin via munnen som, som jag uppfattade det, inte var lika effektivt men ändå bra. Idag har Alpha feber och jag är orolig. Har ringt och pratat med veterinär som har sagt att vi ska avvakta. Detta inlägg är egentligen alldeles för personligt för att publicera men eftersom jag vill kunna ta del av detta vid ett senare tillfälle och komma ihåg hur vi tog oss igenom det fast det var oerhört tungt så väljer jag att publicera det ändå. 
 

Kommentarer
Postat av: Ullis

fäller en tår för varje inlägg som handlar om era motgångar som aldrig verkar ta slut :(
lider såå me er vännen!!
hoppas av hela mitt hjärta att 2013 blir ert år!!! <3

2012-12-07 @ 17:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback