På rätt väg

Igår kväll var det stallet som stod på schemat. Nu när jag inte är i stallet lika ofta så uppskattar man det ännu mer. Det är så skönt att komma till stallet och bara tänka på det man gör där och då. Allting annat får liksom vänta ett tag. Kvällen började med att jag red ut en tur på en av min tränares hästar och trots att det småduggade så var det faktiskt ganska mysigt. Älskar verkligen att rida i skogen! Efter den ridturen var det dags för Alpha. Jag red fram henne och jösses vad hon var fin!! Hon var med mig, lyssnade på mig och hade ett himla fint steg. Helt underbart. Sen satt min tränare upp och hoppade henne. Avslutade med en bana på 90 cm. En mycket stolt matte stod på marken och beundrade det hela. Sprången i sig var det inte så mycket kvalitet i men eftersom vi inte har hoppat särskilt mycket på ett år så är jag nöjd och det blir säkert bättre bara efter några gånger. Det känns verkligen som  om vi är på rätt väg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback