dizzy

Jag har aldrig varit något stort fan av paj, i någon av dess former. Varken matpaj eller fruktpaj. Har aldrig förstått varför man ska ha äppelpaj till varenda fika på sommaren eller ost- och skinpaj så fort det är större tillställningar. Det "faller mig inte i smaken" är ett milt uttryck, men vi håller det där. Det har dock alltid funnits ett undantag och detta är min väns underbara tacopaj.
 
Förra året anordnade jag en 50 års fest och då stod det paj på schemat och det smakade inte så pjåkigt heller, därav tänker jag nu prova att göra köttfärspaj igen. Den här gången utan smör. Och nej, tappa inte fattningen, jag äter precis lika mycket och onyttigt som innan men det kunde vara kul att testa utan den där feta smörbiten som bara fastnar och smulas i sönder. (Min filosofi har alltid varit, och kommer nog alltid att vara, att jag äter hellre vad jag vill och tränar dubbelt så hårt på träningen än att äta mindre och inte träna så hårt. Det optimala för att få den där slimmade och vältränade kroppen som man gärna skulle vakna upp en morgon och bara ha skulle givietvis vara nyttig mat och hård träning. Men lets face it, det kommer inte att hända och vad vore livet utan god mat?) Återkommer med hur det gick. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback