en stärkande självkänsla

Jag vill, jag kan, jag ska! Mottot som håller och som man kan uppnå. Mer än en gång har jag tvekat att försöka mig på att genomföra visa saker, eller att ens försöka. När utmaningen tornar upp sig som ett berg framför en och man tänker "hur i all världen ska jag ta mig upp för berget". Det enda sättet att försöka ta sig upp för berget, där är att börja klättra. Ibland får man inse att man kanske bara kommer halvvägs upp för berget, ibland trillar man ner och får ta nya tag men ibland så kommer man hela vägen upp, till toppen. Kan stå på berget och blicka ut över landskapet. Och om man vågar kan man även kika ned. Men bara en snabb blick, för att sedan lyfta den igen och leta efter nästa berg att bestiga. Alltid med mottot i ryggsäcken: Jag VILL, jag KAN, jag SKA!
 
Mina vänner är dem finaste man kan ha <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback