"den som inte tar bort luddet ska dö!"

Det här med gemensamma tvättstugor. När jag var liten hade vi först gemensam tvättstuga tills vi flyttade och sedan dess har jag varit befriad från det. Varför jag använder mig av ordet befriad är för att dessa gemensamma tvättstugor alltid medför problem. Jag trodde jag hade hamnat i ett bra hus där tvättverksamheten faktiskt fungerade. Ack, så fel jag hade. Förra veckan blev jag totalt utskälld av en kärring, jo, hon var faktiskt det, för att jag inte hade tatt bort luddet ur torktummlaren. Det är bara den där lilla detaljen att jag inte använde torktumlaren den gången..Men självklart så var det mitt fel ändå och hon skulle minsan anmäla mig till styrelsen. Suck. 
 
Googlar man på ludd i tvättstuga kommer det upp ett offantligt antal träffar där man både kan läsa om hur någon kvinna stängde in en annan i tvättstugan för de inte hade tatt bort luddet och hur luddhatet ökar i Sveriges tvättstugorna. Av detta kan man dra slutsatsen att vi männsikor helt enkelt inte kan hantera, vad som borde vara obetydande, struntsaker. Hur ska vi kunna hantera det som är riktigt hemskt och orättvist som händer runt omkring när vi inte ens kan hantera luddet i tvättstugan? Det är skrämmande värld vi lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback