kollektiv bestraffning

Jag trodde att det var förbjudet med kollektiv bestraffning men jag hade tydligen fel. Eller är det kanske bara i skolan man inte får använda sig utav det? För i militären gör man väl det? Det jag syftar på nu är vägverkets bestraffning, eller vem det nu är som bygger vägarna i städerna, kanske är det stadens egna beslut? I vilket fall så anser jag att det är kollektiv bestraffning att sätta fhiurhfiubrfbuyhbuvuyv väggupp överallt!!! Hur irriterande?? Citatet "det är för att folk kör för fort så fort det är en raksträcka" håller inte. Ska ALLA vi andra som inte kör för fort, eller i alla fall inte SÅ fort, bestraffas för detta och behöva bromsa in över varenda jäkla gupp?? Och inte nog med att man måste bromsa som tar både på miljön och bilen så hur tror dem att drickan som man har köpt på McD ska hålla sig i muggen?? Ta bort vägguppen och sätt upp kameror istället. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback