Dagens bilder på mat

Nu, eller jag vet inte om det var nu nu, så har forskarna kommit fram till att de som lägger upp bilder på mat kan lida av ätstörningar. Är inte det rätt självklart? Att det kan finnas ett sjukligt beteende bakom alla dessa bilder på mat som lägs upp? Det har jag vetat länge. Dock vill jag inte gå in längre på den diskussionen så jag väljer att hålla mig till mina teorier. Enligt min teori finns det olika katergorier av dessa människor som lägger upp bilder på mat.
 
Kategori glada Märta: Glada Märta är den person som väger lite för mycket och lägger upp bilder på hälsosam mat och skriver "Mums vad gott med inga kalorier" när hon i själva verket tycker att det är en pest och pina och äta maten och i själva verkat har en stor skål laddad med chokladpudding brevid. För låt oss vara ärliga, det är ingen som tror att glada Märta endast äter det hon visar upp. 
 
Kategori hurtiga Johanna: Hurtiga Johanna är den person som tränar på gymmet 8 dagar i veckan, endast äter LCHF och njuter av detta. Träning och nyttig mat är det enda som finns i hennes tankar och att ta en handfull med chips skulle hon aldrig drömma om. För det kan faktiskt "fastna på kroppen"
 
Kategori livsnjutaren Britta: Livsnjutaren Britta hon bakar bullar och har sig och delar gärna med sig av recepten. Hon är normalbyggd och alla av hennes läsare undrar hur sjutton hon kan äta alla dessa bakelser utan att vara speciellt rund. Men sanningen är den att hon bakar allt men att hon ger bort mycket till vänner och familj som den omtänksamma männsika hon är.
 
Kategori alldeles för smala Bella: Alldeles för smala Bella lägger upp bilder på riktigt goda måltider av diverse olika köttsorter. Dessvärre äter Bella inget av detta. I högsta mån så smakar hon en bit och sen ställer hon ifrån sig tallriken. Men alldeles för smala Bella visar upp maten så folk ska tro att denna trådsmala person faktiskt äter. Vilket hon i stort sätt inte gör.
 
Kategori förnekaren Lotta: I kategorin förnekaren Lotta passar jag själv in. Lotta är en person som lägger upp bilder på blandade måltider men helst de som innehåller socker. Och här kommer lite omvänds psykologi in i bilden. Genom att lägga upp bilder så är det lite som att "då äter jag inte det", fast endast i skrift. Självklart äter hon det och gärna två portioner extra. Men eftersom det finns på bild har hon ju inte ätit det. 
 
Det finns flera kategorier som jag kommer att återkomma till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback