love again

Hörde att det var Sveriges varmaste dag igår. Härligt att höra att den varmaste dagen redan har varit här innan sommaren har börjat..Ajja, jag åt glass med banan så jag förgyllde dagen iaf. På balkongen. Jag var iallafall ute lite!  
 
Ibland undrar jag hur jag tänker. Igår hade jag på mig en vit tröja och en kavaj. När jag kollade mig i spegeln precis innan jag skulle cykla hann jag få en känsla att det kanske var lite väl "dressed up" för att vara i skolan men det fanns ingen tid att göra ett ombyte. Hela vägen till skolan funderade jag på vad min ursäkt skulle vara om någon kommenterade min klädsel och jag kom på att "ja, jag fick ta kavajen istället för min jacka för den var i tvätten". Desto närmare jag kommer skolan desto sjukare förstår jag att det är att jag har kommit på en ursäkt för att jag hade "klätt upp mig". Varför i all sin dar skulle jag ha en ursäkt för det?! En ursäkt för att jag ville se lite bra ut?? När jag kom på mig själv blev jag riktigt irriterad på mig själv. I gymnasiet klädde jag ofta "upp mig" och inte fan hade jag någon ursäkt då och INTE sjutton ska jag ha det nu heller! Punkt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback