Välkommen till världen!

Igår föddes världens sötaste lilla sto föl. Flisans avkomma Candela M. Den lilla var så trött men visste inte hur den skulle lägga sig ned så den ramlade rundor lite hit och dit. Så himla sött!! Denna lilla varelse kommer bli så bortskämd, då vi alla i stallet har velat ha ett sto efter Flisa. Men jag tror det kommer bli en riktigt liten buse!
 
Eftersom den är brun och har en vit kota på ena bakbenet tror jag att den garaneterat kommer att behålla färgen brun. Men efter att ha läst på, så inser jag att den kan bli skimmel ändå! Åh nej, ur två perspektiv; 1. Jag kommer få äta upp min självsäkerhet att den absolut inte blir skimmel 2. Skimmlar är fina ca 30 dagar om året när dem tävlar. Annars är dem sådär fult gula och så jobbiga att göra rena.  Hoppas på att den behåller färgen brun men den får gärna gå åt det mörkare hållet! Helst svart..(vilket jag vet inte kommer hända, men ändå!)
 
Välkommen till världen lilla Candela M!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback