Alldeles för mycket grubbel

Det räcker inte med att säga att jag har spenderat några timmar i mitt liv över att grubbla, det skulle vara en stark underdrift. "Några timmar" är snarare i bestämd form "oftantligt alldeles för många timmar". Jepp, jag är en riktigt grubblarinna. Jag vänder och vrider på allt från vad jag ska ha till kvällsmat till om jag ska köpa dem där skorna till vad jag har för känslor om något. ALLT som går att vrida på och inte går att vrida på- det vänder och vrider jag garanterat på. 
 
Ofta blir jag förbannad på mig själv. Varför måste jag grubbla på precis allt? Det är ju bara att ta ett jäkla beslut, stå vid det, göra det och glömma det sen. Just det ja. Om det bara vore så enkelt. Det kanske till och med är så enkelt. Jag önskar att det vore det. För "oftanligt alldeles för många timmar", är oftanligt alldeles för många timmar att grubbla på. Men jag kan ändå inte låta bli. Vad hade hänt om jag hade valt något annat i just något sammanhang som jag aldrig kan berätta att jag grubblat lite för länge på? Det är något jag kommer få leva med att jag aldrig kommer att få veta, därför bara till att glömma. Okej, jag glömmer. Men jag grubblar lite till. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback