tisdag en dag i veckan

Idag åkte jag kollektivtrafik. Något jag inte kommer att göra om på lång tid. I alla fall inte om jag själv får bestämma. För det första så är ju bussen alltid sen, förutom när den är för tidig så man måste kuta till bussen, bara där har vi ju första irritationen. Och eftersom det är så svinigt kallt så fryser man ju häcken av sig medan man väntr på den där jäkla bussen. När bussen väl kommer och det är massa med männsikor som ska på, vad tror ni händer när det är min tur? Jo, givetvis stängs dörren till bussen då och busschaffören säger "Tyvärr, fullt!" Tänk för att NÄ det var det inte. Kunde folk gått ihop så skulle alla kommit med bussen, i alla fall jag. Men nähä. Så detta betydde alltså att jag frös ytterliggare! Och graden av irritation ska vi inte tala om. Sen är det massa med människor på bussen och folk trängs hit och dit och blir närgågna. Lets face it: Alla är inte lika fräsh som jag. Gaah. Detta var en traumatiskt upplevelse så hädanefter tar jag bilen! Även om det kostar alldeles för mycket i dum parkeringsavgift, jag slipper iaf människor, ofräscheter OCH att frysa medan jag väntar. Det är ett givet val. Vet inte ens vad jag tänkte med att åka buss i första hand. Kanske var det pengarna och miljön. Men det är slut med det nu.
 
Jag skapade mig min egen "mineral rouge"! Det fanns mer "mineral roughe" förr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback