life

Ibland tänker jag hur schizofren min blogg är. Ena stunden är det deppigt, andra stunden är det en glad melodi blandad med humor och ibland är det pessimistisk, upprörd och arg. Men det handlar inte om schizofreni, det handlar om livet. Livet går upp och ned och ibland är känslan inte på topp och ibland är den det. Jag är arg/glad/ledsen, jag är mänsklig. Visst hade jag kanske önskat att jag kunde sväva på rosa moln hela året men om man bara känner lycka och ingen olycka, känner man verkligen riktig lycka då? Jag tror inte det. Precis som med kärlek. För att känna riktig kärlek måste man nog ha känt olycklig kärlek. Det är alltid lättar och härligare med lycka, och ja, det är bara du själv som kan bestämma hur du ska känna dig. Men yttre faktorer påverkar, sådana du inte kan styra över och som får en att känna allt annat än lycka.
Vägen som ska vandras är lång och jag är långt ifrån framme. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback