"Att förndra"

När jag var i mitt tankemood efter att ha hoppat omkring till Stiftelsens ”Giftet” fick jag en tanke att söka på de två orden ”att förändra”. Vad jag vill förändra är än så länge inte relevant. Men jag tänkte något stort. Något som man inte ens hade vågat drömma om. Något att förändra. När jag googlade på orden ”att förändra” fick jag mig en smärre chock. En chock över de först valda alternativen som kom upp på min sökning. Kanske har jag en influens som påverkade mig, att jag det senaste året främst har sökt i databaser med vetenskapliga artiklar, kanske påverkade detta min chock. Jag vet inte. Resultatet som uppfann sig på dataskärmen förfärade mig. Min så energifulla sinne efter att ha dansat försvann. Försvann av denna anblick på skärmen. Det hjälpte inte ens att jag hade Stiftelsens andra underverk i bakgrunden. Inte ens det gjorde mig hoppfull i detta läge. Innan jag berättar om resultatet som stod på min skärm vill jag säga att jag inte vet vad som påverkar resultatet som kommer upp, antal klickar? Andra tryck på min data som kan ha påverkat resultatet? Jag vet inte. MEN resultatet som kom upp kommer att skrämma även dig. Tror jag i alla fall. Av min sökning på ”att förändra” uppkom som överst på sidan DN.se:s rubrik. ”Esk: Zlatan tog inte chansen att förändra”, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. På tredjeplats på sökningen fick jag resultatet ”Det här tricket kommer att förändra ditt sätt att äta banan” ARE YOU F*CKING KIDDING WITH ME?! Jag kunde inte tro att det var sant. Min sökning som skulle ge mig råd om att förändra något stort, gav mig dessa artiklar (om de ens kan kalla artiklar). För att inte sluta mitt missöde här kan jag berätta att förslagen som kom upp i sökfältet när jag skrev in ”att förändra” var också skrämmande. Förslag som ”att förändra utseende” var ett förslag som slog mig också. Nä, detta förslag kom inte som ett slag i ansiktet. Det kunde jag ha räknat ut. Resultatet av min sökning chockade mig. Jag sitter fortfarande som i trans. Inte ens stiftelsen får kontakt med mig. Jag som bara ville få förslag på något stort. Något stort att förändra. Som typ världen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback